افزودنی‌ها

تاثیر ویتامین E بر پوست

تاثیر ویتامین E بر پوست

مقدمه

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است که وجود آن در بدن ضروری است. از جمله ضرورت‌های این ویتامین در بدن به علت عملکردهای آن مانند؛ خواص ضدالتهابی، حمایت از سیستم ایمنی و عملکرد سلولی است و مهم‌تر از همه سلامت و زیبایی پوست را که خاصیت موردنظر ما در این مقاله نیز است بهبود می‌دهد.

امروزه در صنعت تولید محصولات بهداشتی – آرایشی از ویتامین E برای پوست به شکل کرم و روغن موضعی استفاده می‌شود که از جمله این محصولات می‌توان به کرم‌های ضد پیری، سرم‌های چشم، ضدآفتاب‌ها و محصولات آرایشی اشاره داشت.

کاربرد ویتامین  در بدن

کاهش بیماری کبد چرب

کاهش درماتیت توپ یک

جلوگیری از پیشرفت آلزایمر خفیف تا متوسط

کمک به تغذیه و آبرسانی پوست صورت و بدن

کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی با جلوگیری از لخته شدن خون

12 تأثیر ویتامین E  بر پوست

جلوگیری از تأثیرات اشعه ماورا بنفش بر پوست صورت

کاهش آسیب‌های حاد و مزمن بر پوست صورت

کاهش خشکی و لکه پوست صورت

کمک به کلاژن‌سازی و نگه‌داشتن رطوبت پوست

 

درمان انواع بیماری‌های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اثرات پیری ناشی از قرارگرفتن در معرض آفتاب

کمک به کاهش آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد تولید شده از متابولیسم مواد غذایی و سموم در محیط

کمک به ازبین‌بردن زخم و جای اسکار

از بین آلودگی و ذرات ریز آلودگی از سطح پوست با استفاده از روغن ویتامین ای

کاهش خارش و حساسیت‌های پوستی

درمان و پیشگیری از آفتاب‌سوختگی و تیرگی اطراف چشم

جلوگیری و درمان ترک‌های لب و صورت و دست

کاهش ابتلا به سرطان پوست

محصولات دارای ویتامین E یا کپسول آن؟

تأثیر ویتامین E با شکستن کپسول‌های آن و استفاده مستقیم بر پوست نیز قابل تشخیص است؛ اما باتوجه‌به استاندارد نبودن مقدار آن و چرب بودن بیش از حد باعث ایجاد حساسیت و یا جوش‌های زیرپوستی به‌ویژه در افراد دارای پوست چرب شود، هم چنین پخش آن بر پوست صورت نیز کار سخت و غیراقتصادی است.لذا استفاده از محصولات پوستی دارای ویتامین ای که در گرید استاندارد از ویتامین ای استفاده شده است بهترین راه‌حل جهت استفاده از خواص این ویتامین مفید است.

عوارض مصرف محصولات دارای ویتامین ای

گفتنی است مصرف ویتامین E به‌صورت قرص و مکمل در بدن ممکن است باعث ایجاد عوارض زیر گردد:

احتمال افزایش خطر انعقاد خون در بدن پس از جراحت و خونریزی

بالابردن ریسک خونریزی و سکته مغری

افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات

مسمومیت ویتامینی

اما تاکنون عوارضی پس از استفاده از محصولات دارای ویتامین E بر پوست صورت مگر حساسیت‌های پوستی گزارش نشده است.در نتیجه می‌توان با آزمایش مقداری از کرم بر قسمتی از پوست بدن از ایجاد تأثیرات منفی ناشی از حساسیت مانند التهاب، خارش و غیره جلوگیری نمود.هم چنین باید به‌خاطر داشته باشید تغییرات و تأثیرات ناشی از استفاده محصولات بهداشتی دارای ویتامین ای حداقل در صورت استفاده مکرر به مدت یک ماه قابل‌مشاهده است.

فواید استفاده از کرم‌های دارای ویتامین E

استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین E علاوه بر دادن حس لطافت و درخشندگی به پوست شما موجب جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش و خشکی در پوست صورت شده و هم چنین از پوست صورت در برابر اشعه UV نیز محافظت می‌کند. هم چنین کرم‌های حاوی ویتامین E از ایجاد چین‌وچروک و خطوط تیره بر پوست صورت جلوگیری کرده و به جذب و نفوذ سایر ترکیبات در پوست کمک می‌کند. استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین E که با ویتامین C ترکیب شده‌اند اثرات گفته شده را بر پوست صورت چندین برابر می‌کنند. هنگام خرید محصولات پوستی دارای ویتامین E دقت کنید که میزان این ویتامین کمتر از یک درصد نباشد.

نحوه استفاده از کرم‌های دارای ویتامین E

متخصصین زیبایی پوست بهترین زمان استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را جهت داشتن پوست مرطوب و نرم سه دقیقه پس از استحمام گزارش کرده‌اند؛ اما استفاده از کرم‌های دارای ویتامین E در هر موقع از روز بلامانع است؛ اما اگر در طول روز از انواع مختلف کرم‌های آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود بهتر است آن را در طول شب استفاده نمود. همچنین گفتنی است استفاده از این کرم‌ها در هنگام شب اثرات درمانی و زیبایی بیشتری را به علت جذب بیشتر در شب به همراه دارد.

کلام آخر

ازآنجایی‌که پوست مهم‌ترین عامل زیبایی محسوب می‌شود، مراقبت‌های پوستی و اجرای روش‌های مناسب پاک‌سازی و غیره امری کاملاً ضروری در زندگی روزمره افراد است. استفاده از محصولات دارای ویتامین E  به علت داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ترمیم‌کنندگی، توانایی حفظ آب و محافظت از پوست در برابر مواد شیمیایی و غیره یکی از روش‌های نگهداری لطافت و درخشندگی پوست صورت به شمار می‌رود. شما با مراجعه به قسمت محصولات شرکت شاربوت بیوتی انواع محصولات مراقبت از پوست دارای ویتامین  E  را مانند کرم‌های مرطوب‌کننده، آب‌رسان و.. برای انواع پوست‌های چرب و خشک مشاهده و خریداری نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *