افزودنی‌ها

خواص روغن بادام و تاثیر آن بر مراقبت از پوست

خواص روغن بادام و تاثیر آن بر مراقبت از پوست

خواص روغن بادام و تاثیر آن بر مراقبت از پوست

بادام فقط یک میان وعده خوشمزه نیست؛ بلکه روغن این آجیل برای مراقبت از پوست نیز بسیار مفید است. روش‌های باستانی چینی، قرن ها است که از روغن بادام برای کمک به لطافت و تسکین پوست و حتی درمان بریدگی ها و زخم های جزیی استفاده می کند. امروزه با یافتن فواید زیادی که این روغن دارد به صورت فرآورده و یا به صورت ترکیبات در لوازم آرایشی و زیبایی مانند کرم مرطوب کننده بسیار رایج است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با فواید این روغن آجیل آشنا شده و علت اینکه که در ترکیبات لوازم آرایشی استفاده می شود را بیابید.

روغن بادام چیست؟

تقریبا نصف وزن بادام خشک از روغن تشکیل شده است. معمولا با ایجاد فشار بر بادام های رسیده، روغن بادام با حداقل حرارت استخراج می شود. فواید فرایند تولید این نوع روغن به این شکل و بدون حرارت و تنها با فشار دادن، موجب می شود مواد مغذی و طعم روغن حفظ شود. برای ایجاد روغن تصفیه شده معمولا از حرارت بالا استفاده می شود.

دو نوع از این روغن آجیل وجود دارد: شیرین و تلخ. روغن بادام شیرین نوعی است که برای پوست شما مناسب تر بوده و در ترکیبات کرم های مرطوب کننده از جمله کرم مرطوب کننده و آبرسان شاربوت مخصوص پوست های خشک و نرمال استفاده می شود.

معجزه روغن بادام برای پوست

آشنایی با مواد مغذی اصلی روغن بادام

در این بخش به مواد مغذی اصلی که در روغن بادام وجود دارد، می پردازیم:

  • ویتامین A

رتینول موجود در ویتامین A موجب تحریک تولید سلول های جدیدی پوستی شده و در نتیجه به صاف کردن خطوط ریز موجود در پوست کمک قابل توجهی می کند.

  • ویتامین E

این ماده مغذی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کرده، همچنین کمک کننده به کاهش آسیب اشعه های مضر خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش به پوست است.

  • اسیدهای چرب امگا 3

در برابر آسیب های نور خورشید محافظت های کمکی را انجام می دهند. این ماده مغذی موجود در روغن بادام همچنین از پیری زودرس جلوگیری می کند.

  • روی (Zink)

برای التیام آکنه و همچنین سایر اسکارهای صورت، یک ماده مغذی ضروری محسوب می شود. این ماده مغذی به قدری برای درمان اسکارها مفید بوده که مصرف خوراکی آن نیز مؤثر واقع می شود.

تاثیر روغن بادام بر سلامت پوست

فواید معجزه آسای روغن بادام برای پوست

شاید خیلی شنیده باشید که روغن بادام برای پوست خواص شگفت انگیزی دارد؛ اما به طور مؤثر با خواص این نوع روغن آشنا نشده باشید. در ادامه این قسمت به فواید شگفت انگیز روغن های بادام می پردازیم:

  • خشکی پوست را درمان می کند

زمانی که پوست صورت یا دستتان خشک می شود، جبران آب رسانی فوری پوست توسط روغن بادام انجام می گیرد. پس از استفاده از کرم مرطوب کننده ای که حاوی این روغن است، نرمی و لطافت پوست خود را احساس خواهید کرد. علاوه بر کمک به درمان خشکی پوست، به رفع التهاب پوستی نیز کمک می کند. کرم مرطوب کننده و آبرسان شاربوت مخصوص پوست‌های خشک و نرمال، با دارا بودن روغن بادام در ترکیبات خود، موجب افزایش رطوبت پوست و روشن شدن رنگ آن می شود.

  • روغن بادام موجب تقویت پوست می شود

مطالعات اخیر نشان می دهد، قابلیت های آنتی اکسیدانی که این روغن دارد به ساختن سد طبیعی پوست و دفاع در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و اگزما کمک شایانی می کند. خواص نرم کنندگی که در این روغن وجود دارد، آن را به ماده ای عالی جهت تقویت رنگ پوست تبدیل کرده است. همچنین به رفع تیرگی پوست که به دلیل میکروب ها و آلودگی های محیطی ایجاد می شود، کمک می کند.

  • در برابر رادیکال های آزاد از پوست شما مراقبت می کند

رادیکال های آزاد ممکن است باعث شکسته شدن کلاژن در پوست شده و در نتیجه چین و چروک در پوست را ایجاد می کنند. ویتامین E موجود در روغن بادام که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود، از پوست شما در برابر این رادیکال های آزاد دفاع می کند. به یاد داشته باشید استفاده از روغن بادام موجب می شود رنگ پوست شما به صورت یکنواخت صاف شود. به همین دلیل استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی این روغن، باید از برندهای معتبر و مطمئن باشد تا نتیجه کامل را دریافت کنید. به طور مثال کرم مرطوب کننده و آبرسان شاربوت مخصوص پوست های چرب یکی از انتخاب های شما می تواند باشد که رطوبت رسانی 24 ساعت ارائه می دهد.

  • روغن بادام به کاهش ظاهر علائم کششی پوست کمک می کند

تحقیقات اخیر درباره خواص روغن بادام، یک خبر خوب برای افرادی که رژیم لاغری می گیرند و همچنین مادران به همراه دارد. ویتامین E موجود در این روغن، باعث سنتز کلاژن در پوست شده و در نتیجه به افرادی که رژیم لاغری می گیرند و همچنین زنان باردار کمک می کند تا پوستی عاری از علائم کششی داشته و زیبایی به پوستشان برمی گردد.

  • پف زیر چشم را کاهش داده و حلقه های تیره را روشن می کند

خواص ضد التهابی که در روغن بادام موجود بوده به پوست کمک می کند تا جوان تر بماند و درخشان تر نیز به نظر برسد. این خاصیت ضد التهابی موجب می شود پف زیر چشم نیز کاهش یابد. کارشناسان امر استفاده به اندازه از روغن بادام جهت از بین بردن سیاهی چشم را در طول شب توصیه می کنند.

  • پاک کننده آرایش

روغن بادام برای پاک کردن آرایش از صورت، گزینه مناسبی است. این روغن به راحتی جذب صورت شده و یک ماده سبک وزن است که اثری از خود بر روی پوست باقی نمی گذارد. موجب پاک شدن عناصر آرایشی از پوست شما شده، بدون اینکه به پوست آسیبی برساند.

  •  جوانسازی پوست

یک مزیت استفاده از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده یا پاک کننده آرایش و یا کرم ضد پف دور چشم؛ جوان سازی سلول های پوست است. البته این مزیت شگفت انگیز زمانی محقق می شود که به طور مکرر و به اندازه کافی از این روغن استفاده شود.

قیمت مناسب کرم مرطوب کننده حاوی روغن بادام

هزاران سال است که روغن بادام برای نرمی، تسکین و ترمیم پوست استفاده می شود. مواد مغذی موجود در این روغن و همچنین خواص نرم کنندگی و ضد التهابی که دارد موجب شده هنوز هم جزء یکی از ماده های محبوب مراقبت از پوست باشد. اگر قصد خرید کرم مرطوب کننده حاوی این روغن را بهترین قیمت دارید، کافی است محصولات شاربوت از جمله کرم مرطوب کننده شاربوت آن را به صورت اینترنتی خریداری کنید. اگر در این زمینه سؤالی دارید یا راهنمایی می خواهید، کافی است در زیر همین مقاله بیان کنید. کارشناسان و متخصصین مجموعه، پاسخگو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *