افزودنی‌ها

جوانه گندم چیست؟ و تاثیر آن بر پوست و مو

جوانه گندم چیست و چه تاثیری دارد

داشتن موهای نرم و لطیف و درخشان برای همه افراد، چه مرد و چه زن خوشایند است اما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی های محیطی مو سر در معرض خشکی و آسیب دیدگی می گردد. لذا استفاده از محصولاتی که به ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده و جلوگیری از روند ریزش و خشکی کمک کند یکی از نیازهای اساسی افراد در زندگی روزمره آنها شده است.

حتما شنیده اید که جوانه گندم برای تقویت و ترمیم و جلوگیری از ریزش مو عملکرد عالی را از خود نشان می دهد و این روند باعث شده است که از آن در تولید محصولات مراقبتی و شوینده های مختلف پوست صورت و مو سر استفاده شود.

جوانه گندم چیست؟
جوانه گندم از هسته گندم گرفته شده و به مرحله ای از رشد گیاه گفته می شود که در آن مرحله، رشد از طریق فتوسنتز نمی باشد و از طریق فرآیندهای شیمیایی و مواد مغذی صورت می گیرد و این فرآیند باعث شد که جوانه گندم از خواص بسیاری بهره‌مند شود و استفاده از آن دربین جوامع از محبوبیت بالایی برخوردار گردد
جوانه گندم برخی از نان ها، ذرت و گرانولا اضافه می شود و هم چنین به‌صورت خام نیز در میوه، ماست و بستنی و غلات نیز کاربرد دارد و از آن نیز به‌جای استفاده از آرد سفبد در مواد کوفته، گوشت، به عنوان مکمل و افرودنی غذایی نیز استفاده می شود.

جوانه گندم حاوی چه مواد معدنی و ویتامین می باشد؟
جوانه گندم معدن عظیمی از مواد مغذی نظیر؛ ویتامین E ، ویتامین A ، ویتامین B ، اسید چرب ، پروتئین و منیزم، پتاسیم و فسفر می باشد و هم چنین به عنوان یک منبع غنی از فیبر و اسیدفولیک شناخته می شود؛ هم چنین سلنیوم  نیز که یکی از منابع پرکاربرد در تولید شامپوهای ضد شوره می باشد در جوانه گندم به وفور یافت می شود.

خواص جوانه گندم برای پوست
خاصیت مرطوب‌کنندگی
کمک به رفع یا کاهش سیاهی دور چشم
جلوگیری از کاهش طوبت پوست
جلوگیری از آسیب و پیری پوست

محافظت از پوست در برابر اشعه UV نیز می پردازد.

بهبود بافت پوست و کمک به ترمیم بافت زخم شده و جای اسکار
ایجاد درخشندگی بیشتر و چین و چروک کمتری در پوست صورت
خواص جوانه گندم برای مو سر
حمایت و کمک به رشد موی سر

کمک به جلوگیری از آسیب سلولی و ریزش مو سر
کمک به آبرسانی مو سر افراد
جلوگیری از چرب شدن و شکستگی مو
حفظ نرمی و براقیت مو
محافظت از مو در برابر گرما و ترمیم موهای آسیب دیده
تقویت فولیکول های مو و افزایش ضحامت موی سر
هیدراته کردن مو و جلوگیری از موخوره
جلوگیری از ایجاد شوره سر و سفیدی مو

انواع روش های استفاده از جوانه گندم برای مو

  • تهیه ماسک های خانگی

جهت استفاده از جوانه گندم به عنوان ماسک مو در خانه می توان آن را با روغن نارگیل، ماست، آووکادو، شیر، زرده تخم مرغ ترکیب کنید. اما از آنجایی که استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خشکی پوست سر شود مصرف محصولات معتبر مراقبت از مو دارای جوانه گندم توصیه می گردد.

  • استفاده از محصولات مراقبت از مو دارای جوانه گندم

از دیگر دلایل استفاده از ماسک های مو صنعتی این است که اگر از شرکت های معتبر خریداری شود علاوه بر داشتن جوانه گندم از مواد دیگری مانند پروویتامین B-5 ، روغن آرگان و غیره نیز استفاده شده است که خواص گفته شده بر مو را موثرتر و چشم گیر تر کرده است.
عوارض استفاده از جوانه گندم
گلوتن پروتئینی می باشد که در جوانه گندم به میزان زیادی وجود دارد و افرادی که به گلوتن حساسیت یا آلرژی دارند باید از مصرف جوانه گندم خودداری نمایند زیرا ممکن است دچار بیماری های ناشی از عدم تحمل گلوتن و سلیاک شوند.
هم چنین گاهی اسهال، تهوع، گازمعده و سرگیجه نیز در بین مصرف کنندگان جوانه گندم دیده شده که در صورت بروز این علائم در افراد باید فورا با پزشک خود مشورت نمایند.
نحوه مصرف ماسک موهای دارای جوانه گندم
نحوه مصرف شوینده و محصولات مراقبت از مو بهتر است از روی لیبل روی محصول مورد نظر خوانده شود اما گفتنی است که شامپو و ماسک موهای دارای جوانه گندم برای انواع موهای ضخیم، نازک و فر مناسب است و به‌طور معمول کافیست موها را خیس نمایید مقداری از شامپو را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بر روی موها به آرامی ماساژ دهید و سپس به‌خوبی آبکشی نمایید.
کلام آخر
براساس خواص فوق‌العاده جوانه گندم برای مو و پوست و با توجه به اینکه زمان تاثیر گذاری خواص گفته شده بلافاصله بعد از استفاده از آنها به ویژه بر روی مو مشاهده می گردد لذا توصیه می گردد از محصولات آرایشی – بهداشتی دارای جوانه گندم استفاده شود.
برخی از محصولات دارای جوانه گندم شاربوت بیوتی به شرح زیر می باشد:
ماسک موهای شاربوت

این محصول حاوی روغن آرگان،روغن جوانه گندم، ویتامین B5 می باشد و رطوبت رسانی و ترمیم موهای آسیب دیده را بدون ایجاد حس چربی برای موهای شما به ارمغان می آورد.
کرم های مرطوب‌کننده و آّبرسان شاربوت

استفاده از کرم  و آبرسان های پوست شاربوت باعث کاهش تولید چربی و بهبود پوست صورت و آکنه و ترمیم زخم می شود و لطافت و نرمی و کاهش چین و چروک های پوست را با خود به همراه دارد.

گفتنیست در تولید این محصول علاوه بر بکار بردن جوانه گندم  از هیالورونیک اسید، زینک گلوکونات و روغن بادام نیز استفاده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *