افزودنی‌ها

خواص روغن آووکادو و تاثیر آن بر سلامتی مو

تاثیر روغن آووکادو بر سلامت مو

مقدمه

امروزه استفاده از روغن آووکادو برای حفظ سلامتی مو بسیار مورد توجه مردم است. روغن آووکادو به دلیل این که از اسیدهای چرب امگا 3 و سایر آنتی اکسیدان ها و هم چنین ویتامین های ضروری برای سلامت مو سرشار است، می تواند به بهبود سلامتی و زیبایی موها کمک کند.

گیاه آووکادو به حدی دارای روغن است که در برخی مواقع به آن کره گیاهی هم گفته می شود؛ به دلیل اقبال و توجه شرکت های سازنده محصولات بهداشت و سلامت مو و همین طور مردم به ویژه خانم ها، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص خواص روغن آووکادو و تاثیر آن بر سلامتی مو و همین طور ساخت ماسک مو با استفاده از این روغن، توضیحاتی را ارائه دهیم؛ بنابراین اگر سلامت و زیبایی موها برای شما هم مهم است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

محصولات آرایشی بهداشتی شاربوت حاوی آووکادو

 

روغن آووکادو چیست؟

آووکادو برخلاف اغلب میوه هایی که دارای کربوهیدرات بالایی هستند، سرشار از  چربی های سالم منحصر به فرد است.  این روغن از 7 درصد چربی های اشباع شده همچون اسید استئاریک، اسید پالمیتیک، اسید میریستیک، اسید آراشیدیک و حدود 80 درصد روغن های غیر اشباع نظیر اسید لینولئیک و اسید اولئیک تشکیل شده است. روغن آووکادو دارای مواد مغذی حیاتی از جمله ویتامین های A ،B1 ،B2 ،D ،H ،K ،C ،E ، P  است.

روغن آووکادو پیش از این که تصفیه شود، معمولاً غلظت بالایی دارد و سبز رنگ است و بو و طعم مطبوعی دارد. ولی روغن تصفیه شده آووکادو، مایل به زرد رنگ است و بوی کمتری دارد. به عبارت دیگر، روغن آووکادو بکر از نظر ظاهری به روغن زیتون شبیه است، ولی نقطه دود آن از روغن زیتون بالاتر است به این معنی که می توان برای پخت و پز در گرمای بیشتر و هم چنین برای سرخ کردن از آن استفاده کرد.

فواید روغن آووکادو و تاثیر آن بر سلامت مو

به طور کلی انواع روغن ها نقش مهمی در پیشگیری از شکستن و خوررد شدن موها دارند. به طور طبیعی، پوست سر، چربی تولید می‌کند، ولی در بعضی مواقع عوامل محیطی یا عدم تعادل چربی می توانند موها را خشک و شکننده کنند.

طبق یک مطالعه که در سال 2015 انجام شد، استفاده از بعضی از روغن های گیاهی بر روی پوست سر باعث می شود از فولیکول های مو محافظت شود و از آسیب به پایه مو و شکننده شدن آن ها در هنگام رشد پیشگیری شود.

برخی روغن ها برای سلامت مو مفیدتر هستند؛ به این معنی که روغن های اشباع و تک غیراشباع نسبت به روغن های چند غیراشباع نفوذ بهتری به ساختار مو دارند. روغن آووکادو هم دارای چربی های تک غیراشباع است، بنابراین برای حفظ سلامت مو انتخاب مناسبی است.

هم چنین همان طور که گفتیم  روغن آووکادو دارای انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که می تواند به تقویت و سلامت موها کمک کند.

برخی مزایای روغن آووکادو برای سلامت مو عبارتند از:

  • درمان شوره سر

آبرسانی مناسب به پوست سر می تواند باعث شود که موهای سالم تری داشته باشید به همین دلیل، در صورتی که پوست سر شما خشک است، می توانید پیش از شستن موهای خود، آن را با روغن آووکادو ماساژ دهید.

ماساژ پوست سر با روغن آووکادو به درمان شوره سر کمک می کند؛ هم چنین مرطوب کردن پوست با روغن آووکادو هم منجر به پیشگیری از پوسته پوسته شدن و خشک شدن آن می شود.

  • پیشگیری از شکستن و خرد شدن ساقه های مو

در صورتی که موهای خشکی دارید، ممکن است رشته های موی شما به سادگی شکسته و خورد شوند. چرب کردن موها با روغن آووکادو و پوشش آن ها با یک لایه نازک از این روغن می تواند موجب انعطاف پذیری موها شود. این عمل، از شکستن و خورد شدن مو در موقع شانه زدن یا بستن آن، پیشگیری می کند.

هم چنین به منظور پیشگیری از شکستگی موها، باید با آن ها به آرامی رفتار کنید. یک روش کاربردی برای بازکردن گره خوردگی مو این است که به جای این که از کف سر یا وسط موها برس زدن را شروع کنید، از انتهای موها برس بزنید. هم چنین برای بستن موها از کش های لاستیکی استفاده نکنید و موهای خود را خیلی محکم نبندید زیرا این کار، به تار یا ریشه مو آسیب وارد می کند.

دکلره کردن یا همان بی رنگ کردن مو با استفاده از مواد شیمیایی، استفاده از وسایل حرارتی مثل سشوار و اتوی مو و صاف کردن موها با مواد شیمیایی، باعث آسیب به موی شما می شوند. هر چند که استفاده از روغن آووکادو آسیب های شدیدی را که به موها وارد شده است از بین نمی برد، ولی می تواند با لغزنده کردن تارهای مو، از شکستن و خورد شدن بیشتر آن ها پیشگیری کند.

پیشگیری از شکستن ساقه مو با روغن آووکادو

  • باز کردن گره مو

با استفاده از روغن آووکادو می توانید، به باز کردن گره ها و از بین بردن ژولیدگی موی سر خود کمک کنید؛ به این منظور و برای برس کشیدن آسان تر، انتهای موهای خود را با استفاده از انگشتان خود، به مقدار کمی روغن آغشته کنید؛ سپس، به کمک یک شانه با دندانه های بزرگ، به آهستگی موهای خود را شانه بزنید تا گره ها کم کم باز شوند و بعد از آن می توانید از شانه با دندانه های ریز یا برس مو برای ادامه شانه زدن موهای خود استفاده کنید.

هم چنین می توانید از انواع اسپری مو یا نرم کننده های مو و دیگر محصولات مراقبت از مو که دارای روغن آووکادو هستند، برای مرطوب کردن عمقی موهای خود و حالت دهی آسان تر به آن ها استفاده کنید.

تهیه ماسک مو با روغن آووکادو

هم چنین می توانید برای حفظ سلامت موهای خود با استفاده از روغن آووکادو، اقدام به تهیه ماسک مو کنید به این منظور، از روغن آووکادو به عنوان حامل اسانس ‌های روغنی بهره ببرید و چند قطره اسانس روغن درخت چای، اسطوخودوس یا اسانس روغنی دیگر مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید، سپس روغن آووکادو را بر روی موهای خود بمالید و پس از چند دقیقه شستشو دهید، این روغن هم چنین می تواند جایگزین برای نرم کننده مو باشد.

شما همچنین می توانید برای حفظ شادابی و سلامت مو های خود از ماسک موی ویتامینه شاربوت مناسب داخل حمام مناسب موهای خشک، وِز و آسیب‌دیده که حاوی روغن آووکادو است، نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

روغن آووکادو از گیاهی به این اسم گرفته می شود؛ این روغن نه تنها برای سلامت پوست و مو مفید است، بلکه مصرف آن می تواند به سلامت عمومی بدن کمک کند.

استفاده از روغن آووکادو می تواند در درمان خشکی موها و شکنندگی تارهای آن به شما کمک کند؛ هم چنین می توانید به کمک این روغن شوره سر خود را درمان کنید و گره های مو را به آسانی باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *