افزودنی‌ها

خواص روغن آرگان بر پوست و مو

خواص روغن آرگان

حفظ کیفیت و زیبایی مو برای همه ی بانوان و آقایان حائز اهمیت است. لذا مطلع بودن از بهترین محصولات مراقبت از مو و دقت در خرید نوع و مارک محصولات بهداشتی مراقبت از مو مهم می باشد. یکی از بهترین انواع ماسک های کراتینه، ویتامینه و … برای انوا ع موهای مختلف ماسک های حاوی روغن آرگان می باشد که بر اساس تحقیقات نشان داده است روغن آرگان نقش تقویتی و درخشان کنندگی مو را افزایش می دهد.

روغن آرگان چیست و حاوی چه موادی می باشد؟

روغن آرگان یک روغن گیاهی است که از هسته درخت آرگان مراکش به دست می آید.
اگرچه روغن آرگان بومی مراکش است، اما اکنون در سراسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود. روغن آرگان حاوی ویتامین E ، ویتامین C ، ویتامین A، امگا6 و 9، فنل ها، کاروتن ها، اسکوالن و اسیدهای چرب (اسید چرب اسید اولئیک و اسید لینولئیک که ویژه‌ترین اسیدهای آن هستند) استمی باشد. گفتنی است که. روغن آرگان بیشتر از مصارف آَشپزی و خوراکی در مراقبت های پوست و مو کاربردهای زیادی دارد.رد. و بعلت مقاومت بالای روغن آرگان در برابر اکسید شدن حتی بیشتر از روغن زیتون و نارگیل برای مو و جلوگیری از موخوره شدن و شکنندگی و ترمیم موهای آسیب دیده مفید واقع شده است. این روغن در صنایع تولید محصولات بهداشتی مراقبت از مو بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان بسیار محبوب شده است.

بطور کلی روغن آرگان چه خواصی دارد؟

دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می باشد.
باعث کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد عمل می کند.
به علت وجود امگا 6، این روغن منبع خوبی برای تغذیه می باشد.
به علت وجود ویتامین E در روغن آرگان، استفاده از آن در سلامتی پوست، مو و چشم موثر است.
یک چربی بسیار سالم است.
بجز مصارف خوراکی؛ برای پوست صورت خاصیت ضدپیری، کمک به درمان آکنه، خاصیت محافظت در برابر اشعه آفتاب، مرطوب‌کنندگی دارد و به پوست صورت درخشانندگی و شفافیت می بخشد.
برای موی سر افراد نیز تاثیرات مفید و چشم گیری را دارد که در ادامه به طور مفصل می پردازیم

علت استفاده از روغن آرگان در انواع ماسک های مو چیست؟

یکی از عمده ترین علت های استفاده از ماسک مو در افراد پیشگیری یا احیای موهای آسیب دیده می باشد، هم چنین استفاده از ماسک مو، شادابی، آبرسانی را نیز برای مو فراهم می کند و جالب است بدانید که از اصلی ترین خواص روغن آرگان نیز جلوگیری از آسیب به ساقه مو و افزایش کیفت آن و ضخیم‌تر کردن موهای شکننده و خشک و رنگ شده می باشد. پس کاملا منطقی و واضح است که وجود روغن آرگان در محصولات مراقبتی مو چقدر می تواند تاثیرات آن محصول روی مو را چشمگیر تر و موثرتر واقع سازد.

تاثیرات روغن آرگان بر موی سر

  • کاهش التهاب و شوره سر بعلت وجود آنتی اکسیدان های داخل روغن آرگان
  • دارای خاصیت درخشان کنندگی مو به علت وجود اسیدهای چرب موجود در آن
    افزایش خاصیت ارتجاعی مو و جلوگیری از موخوره شدن و شکستن آن بعلت وجود ویتامین ای و امگاهای موجود در روغن آرگان
  • محافظت در برابر خورشید بعلت وجود ویتامین ای و آنتی اکسیدان
  • جلوگیری از ریزش مو

مطالعات سال 2010 نشان داد که روغن آرگان برای رشد مو مفید واقع شده است و به علت وجود ویتامین ای و فعالیت رادیکال های آزاد درون محتوای آن می توان به این نتیجه رسید که روغن آرگان در جهت جلوگیری از ریزش مو و یا کاهش ریزش مو افراد تاثیر گذار است.

مناسب انواع موها وموثر در افزایش کیفیت و حفظ رنگ مو
روغن آرگان به تغذیه مو به علت داشتن اسید چرب ضروری و آنتی اکسیدان کمک می کند.هم چنین با حفظ رنگدانه های طبیعی مو (ملانین) که رنگ مو را تامین می کند باعث جلوگیری از آسیب به کوتیکول های ساقه مو می شود.
نکته : اسیدهای چرب با زنجیره متوسط موجود در روغن آرگان یک اثر محافظتی دارند که می تواند به جلوگیری از آسیب ناشی از شستشو و حالت دادن کمک کند.
تاریخچه استفاده از روغن آرگان
روغن آرگان قرن هاست که توسط زنان مراکشی برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید استفاده می شود
. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می کند و به جلوگیری از خشک شدن و سایر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند که این خود یکی از دلایل محبوبیت زیاد بین مردم آن کشور و سراسر جهانیان شده است.

نحوه مصرف کرم ها و لوسیون های مو دارای روغن آرگان

بعد از شست و شو و شامپو کردن موها مقداری از ماسک مو را بر روی کف دست خود ریخته و به مدت 15 دقیقه روی ساقه مرطوب مو را ماساژ دهید و سپس بعد از 2 تا 5 دقیقه آبکشی کنید. جهت سهولت کار روش گفته شده می تواند در داخل حمام انجام شود.
بهترین محصولات دارای روغن آرگان برای مو
استفاده از روغن آرگان با کیفیت خوب و خالص برای پوست و موی سر، بسیار مهم و تاثیر گذار است. پس نتیجه میگیریم نوع روغن آرگان انتخاب شده در محصولات بهداشتی و آرایشی موی سر مهم است. هنگام خرید بهترین روغن آرگان برای مو، مطمئن شوید که:
روغن آرگان 100 درصد خالص ارگانیک بدون هیچ گونه ماده دیگری در آن محصول استفاده شده است.
روغن آرگان خالص در مصارف آرایشی نباید هیچ بویی داشته باشد و فقط بوی معطر خود محصول را باید متوجه شوید.

لازم به ذکر است که ماسک های مو شرکت فرهان شار بیوتی در چهار مدل متنوع تولید شده است که علاوه بر خاصیت آبرسانی و احیا کنندگی قوی مواد تولید شده در آن ، حاوی روغن آرگان نیز می باشد و این روغن باعث قوی تر شدن تاثیرات ماسک مو بر موی مصرف کنندگان گرامی می شود.
ماسک موی کراتینه شاربوت – برای موی کراتین و ریباندینگ شده
ماسک موی ویتامینه شاربوت – مخصوص موهای خشک و آسیب دیده
ماسک موی مخصوص موهای فر
ماسک موی مغذی و ترمیم کننده شاربوت – برای انواع مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *