افزودنی‌ها

کراتین هیدرولیز شده و تاثیرات آن بر سلامت مو

کراتین هیدرولیز شده و تاثیرات آن بر سلامت مو

آسیب های مو اگر در گذر زمان درمان نشوند، می توانند مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورند. این آسیب ها که می توانند ناشی از استفاده نادرست از رنگ ها یا مواد دکلره باشند، موجب خشک شدن، سوختگی و شکنندگی مو شده و از سویی دیگر، باعث کاهش حجم مو و افزایش ریزش می شود. از این رو راه های احیای مو بسیاری در حال حاضر در بازار وجود دارد که یکی از آن استفاده از کراتین هیدرولیز شده است. در این مطلب همراه ما باشید تا معرفی همه جانبه این محصول بپردازیم.

کراتین هیدرولیز شده چیست؟

وقتی به کراتینه اشاره می کنیم، یعنی در حال معرفی محصولی هستیم که علاوه بر احیای مو، بر زیبایی آن نیز تاثیر گذار است. اساسا کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی است، یعنی یک پروتئین طبیعی که بخشی از ساختار خارجی اپیدرم است. این پروتئین را می توان در مو، پوست و ناخن ها یافت.

کراتین از نظر شیمیایی یک پروتئین زنجیره بلند است و به همین دلیل به خودی خود نامحلول است. از طرف دیگر با هیدرولیز کراتین، پروتئین کراتین به به مولكول های كوچكتری تقسيم می شود. با انجام این کار، کراتین هیدرولیز شده به ماده ای خاص تبدیل می شود که اثر درمانی شگفت آوری بر روی موهای آسیب دیده خواهد داشت.

تفاوت کراتین مایع و کراتین هیدرولیز شده

تفاوت اصلی کراتین مایع و کراتین هیدرولیز شده در این است که مورد دوم حجم موهای شما را بهتر کنترل می کند و همچنین به موها رنگ و درخشندگی می بخشد. یک مزیت فوق العاده که هیدرولیزات دارد این است که حاوی مواد شیمیایی اضافی نیست که می تواند برای سلامت موهای آسیب دیده شما بسیار حائز اهمیت باشد. علاوه بر این، کراتین هیدرولیز شده برخلاف کراتین مایع که حاوی مواد شیمیایی اضافی است، از پشم گوسفند سنتز می شود.

تاثیرات مثبت کراتین هیدرولیز شده بر سلامت مو

مزیت اصلی کراتین هیدرولیز شده این است که مو شما را از ریشه تقویت می کند، علاوه بر این که تخلخل مو را کاهش می دهد و باعث قوی تر شدن ساقه مو می شود و از شکننده بودن آن جلوگیری می کند. از دیگر تاثیرات مثبتی که کراتین هیدرولیز شده می تواند بر سلامت مو بگذارد عبارت اند از:

  • مو سالم تر، با درخشش طبیعی زیاد و بدون گره خوردن خواهد بود، زیرا به لطف جذب آسان، از عمق ساقه مو محافظت می کند، نه مانند سایر درمان ها که تنها از خارجی ترین لایه ساقه مو محافظت می کنند.
  • گره خوردن، موخوره (وز) و شکستگی مو پس از استفاده از کراتین هیدرولیز شده دیگر مشاهده نمی شود. به نوعی پس از استفاده از این محصول، احساس خواهید کرد که موهای شما جانی دوباره گرفته است.

در حال حاضر، استفاده از کراتین هیدرولیز شده یکی از بهترین درمان هایی است که برای احیای موهای آسیب دیده استفاده می شود. ماسک موی کراتینه شاربوت مناسب برای موی کراتین و ریباندینگ شده، با جذب سریع توسط مو، به جایگزینی پروتئین ازدست‌رفته آن کمک می کند. همچنین نرمی، درخشش و شادابی را برای موهای شما به ارمغان می آورد.

 

تاثیرات مثبت کراتین هیدرولیز شده بر سلامت مو

آیا کراتین هیدرولیز شده خطراتی را به همراه خواهد داشت؟

استفاده از کراتین هیدرولیز شده به خودی خود خطراتی را به دنبال نخواهد داشت؛ اما بسیاری از افرادی که موهای خود را با کراتینه معمولی مایع و فرآورده های صاف کننده درمان کرده اند در چند نکته اتفاق نظر دارند: بوی نامطبوع، ریزش مو، خارش و سوزش. حال این عوارض جانبی کراتین مایع ناشی از چیست؟ در واقع شما با دانستن آن‌ها می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید تا اگر فردی سودجو قصد بر این داشت تا به جای کراتین هیدرولیز شده از نوع مایع استفاده کند، آن را متوجه شوید.

ریزش مو

اگر روزانه به استفاده از سشوار یا اتو مو پس از کراتین بپرازید، باعث افزایش ریزش مو می شود. باد گرم سشوار و همچنین اتوکشی به خودی خود تاثیرات نامطلوب بر روی موی شما خواهند داشت، اما این موضوع با وجود کراتین بر روی مو تشدید می شود.

خارش، سوزش و گز گز شدن پوست سر

افراد زیادی هستند که به کراتین حساسیت دارند. به همین دلیل بسیار توصیه می شود که قبل از استفاده از هر نوع درمان یا محصولی با کراتینه، آزمایشی را در پشت گردن انجام دهید تا واکنش خود را مشاهده کنید. اگر متوجه شدید که خارش، سوزش یا تورم افزایش می یابد، باید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

بوی ناخوشایند

اگر کراتینه درمانی انجام داده باشید و موهای خود را ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت بشویید، متوجه بوی نامطبوع خواهید شد ک این موضو طبیعی است و معمولا به هنگام استفاده از کراتین هیدرولیز شده نیز به چشم می خورد. توصیه می کنیم 3 روز پس از درمان، سر را با آب ولرم یا سرد بشویید. متوجه خواهید شد که بوی نامطبوع بسیار کاهش می یابد.

 

نکاتی که قبل از استفاده از کراتین هیدرولیز روی مو باید در نظر گرفت

همانطور که می دانید، هر بدن متفاوت است و همه با کراتین هیدرولیز شده به یک شکل واکنش نشان نمی دهند. به همین دلیل است که قبل از شروع درمان باید برخی از جنبه ها را در نظر گرفت.

1- اگر قبل از درمان موهای خود را رنگ کرده اید، باید بدانید که هنگام استفاده از کراتینه، رنگ شما روشن می شود. یک راه حل توصیه شده این است که ابتدا کراتینه و سپس رنگ را انجام دهید (اگر حاوی آمونیاک یا مواد شیمیایی قوی نباشد، بهتر است). با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که نتیجه نهایی همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

2- اگر موهای مجعد و خشک دارید، می بایست حتما از کراتین هیدرولیز با کیفیت مانند محصولات شاربوت در این زمینه استفاده کنید.

3- اگر موهای شما صاف است، باید بدانید که نتیجه به موها حجم و نشاط نمی بخشد. بلکه کاملا مخالف است. نتیجه موهایی کاملا صاف و افتاده را به شما می دهد.

4- اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از انجام هر گونه درمان کراتین هیدرولیز با پزشک خود مشورت کنید. باید مطمئن شوید که در ترکیب آن FORMALIND ندارد.

5- استفاده از درمان صاف کننده با کراتین و بدون فرمالدئید بهترین گزینه است. می توانید از محصولات شاربوت در این زمینه استفاده کنید.

 

نکاتی قبل از استفاده از کراتین هیدرولیز روی مو

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این داشتیم تا شما را با کراتین هیدرولیز شده، نسل جدید کراتین درمانی آشنا کنیم و تاثیرات استفاده از آن بر روی مو را در کنار یک دیگر بررسی کنیم. با استفاده از ماسک موی کراتینه شاربوت می توانید موهایی شاداب و سالم را برای خود به همراه داشته باشید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. از این که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید، سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *